12 Mart 2009 Perşembe

Yoga ve Reiki yaparak MS'i yendim!

Sema Türkel, her gün en az iki saat yoga yapıyor.
Yoga ve Reiki yaparak MS'i yendim!
ESRA TÜZÜN
"Kronik bir hastalıktır, MS'in tedavisi yoktur" tezini çürüterek "Ben iyileştim" diyen Sema Türkel'in umut veren reçetesi: Medikal tedavinin yanı sıra reiki, meditasyon ve yoga yaparak düşünce kalıplarımı değiştirdim. Asıl gücün iyileşmeye olan inançta olduğunu gördüm ve sonunda iyileştim..
Hayatın bir döneminde aniden ortaya çıkan, felce neden olan ve hastayı yatağa sürükleyen Multipl Skleroz yani MS hastalığında 48 yaşındaki emekli resim öğretmeni Sema Türkel'in öyküsü umut veriyor. Türkel, aynı zamanda Türkiye MS Derneği'nin İzmir Başkanı. MS'li hasta ve yakınlarına hastalıkla nasıl başa çıkabilecekleri konusunda dersler veriyor. Bu konuda konferanslara katılıyor hatta ödüller kazanıyor. 'Kronik bir hastalıktır, MS'in tedavisi yoktur' diye bilinen tezi çürütüyor. Sema Türkel, bir sinir sistemi hastalığı olarak tanımlanan MS'i yendiğini söylüyor ve bunun yollarını anlatıyor:

* MS kronik ve tedavi edilemez bir hastalık olarak biliniyor; siz tamamen iyileştiğinize emin misiniz?
15 yıl boyunca 'iyileşmesi mümkün değil' denilen MS'le mücadele ettim. Yatağa bağlı olarak yaşadığım zamanlar oldu, tekerlekli sandalye bile bana lükstü; ama son üç yıldır tek bir ilaç kullanmadan hayatımı sürdürebiliyorum. MS plaklarım (sinir dokusu içindeki alerjik iltihabi alanlar) tamamen düzeldi.

ÖNCE DÜŞÜNCE DEĞİŞMELİ
* MS hastalığının sizde ilk belirtisi ne olmuştu?
İlk belirti denge kaybıydı, çünkü plaklarım denge merkezindeydi. Yürüme yeteneğimi kaybettim. Aylarca yatakta yattım, yıllarca ilaç tedavisi gördüm. Bence hastalığa neden olan; yaşam biçimi ve kafamızda oluşturduğumuz düşünce kalıpları. Benim bunu fark etmek 13 yılımı aldı. 3 yıldır çok iyiyim ve MS'e dair hiçbir bulgu yok vücudumda.

* MS'i nasıl yendiğinizi düşünüyorsunuz?
Ben tamamlayıcı tedavilere çok inanıyorum. Tabii ki medikal tedaviyi kabul ediyorum ama asıl gücün iyileşmeye olan inanç olduğunu düşünüyorum. Ben bu hastalıkla hayatıma yeni bir yön verdim. Medikal tedavinin yanı sıra yaptığım reiki (Uzakdoğu felsefesine göre şifa verici enerjinin uygulamasına yönelik teknikler), meditasyon ve yoga; hem ilaçların yan etkilerini azalttı hem de beni hastalığa yol açan düşünce kalıplarımdan kurtardı. Bu yöntemler, hücre bazında, DNA'nızda sizi etkiliyor. Bu hastalığın nedeni tam olarak bilinemiyor ancak hastalara baktığınızda; aslında onları hastalığa iten şeyin yanlış düşünce kalıpları, kendilerine değer vermemek ve kendilerini yeterince sevmemek olduğunu görüyorsunuz. Tamamlayıcı tıpla kendi kendime tekrar değer vermek için çalışmalar yaptım. Beş yıl boyunca düzenli olarak yoga yaptım. Hala günde en az iki saat yoga yaparım.

ARTIK HİÇ YORULMUYORUM
* MS'li hastalara nasıl yardım ediyorsunuz?
Biz dernek olarak üyelere psikolojik testler uyguluyoruz ve rehabilitasyon ile terapinin önemini çok açık görüyoruz. Çünkü bütün hastaların kafasında, benzer kalıplar var; hastalığı hemen kabullenmek, kendini 'işe yaramaz ve değersiz' hissetmek, hastalığa sığınarak sürekli ilgi ve bakım beklemek... Ailesi veya kendisi tarafından tecrit edilmek istenen MS'lileri sosyalleştirmeye çalışıyoruz. Bütün kas gruplarını çalıştırarak, iş yapabilir hale getiren bir rehabilitasyon programı bu. Hastalığı oluşturan düşünce kalıplarından sıyrılarak güçlenmeyi öğreniyor ve hastalığı yeniyoruz. Ben de beş yıl boyunca bu teknikleri öncelikle kendimde uyguladım ve sonunda iyileştiğimi fark ettim. İyileştiğimi hissettiğim andan beri de vücudum iğneleri kabul etmedi. Bütün gün çalışıyorum ve yorulmuyorum. Sıcak ve soğuktan etkilenmiyorum. Sağlıklı besleniyorum. Dinlenmem gerektiğinde dinleniyor ve stresten uzak durmaya çalışıyorum. Bunlar benim tamamen iyileştiğimi gösteriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder