12 Mart 2009 Perşembe

Hastalıkların Zihinsel Nedenleri

Arkadaslar daha öncede bahsetmistik bilindigi gibi hastaliklarin cogu dış etkilerden degilde içimizden geliyor.yani en azindan zihinsel sebebelrden vucudumuz zayif kalinca hastalaniyoruz,yasadigimiz travmalar stresler iste .aslinda hastalandiktan sonra anlasakta deymecegini genede iste olacaksa oluyor önemli olan sorunları farkedip üzerine gitmek ve olumlu düsünceyle daha ii olmak. bu konuyla iligli
Louise L. Hay' in " Tüm Hastalıkların Zihinsel Nedenleri " adlı kitabından
Adetle İlgili Rahatsızlıklar
Kadınlığı reddetme. Suçluluk, korku. Üreme organlarının günahkar ya da kirli olduklarına inanma. Olumlama Cümlesi:
Bir kadın olarak tüm gücümü kabul ediyorum, tüm bedensel süreçlerimi normal ve doğal olarak kabul ediyorum. Kendimi seviyor ve onaylıyorum.
*
Adet Görememe:
Bir kadın olmayı istememe. Kendinden hoşlanmama. Olumlama Cümlesi:
Kendimden hoşnutum, kadınlık bana sevinç veriyor. Ben her zaman mükemmel biçimde akan hayatın güzel ifadesiyim.
*
Adet Öncesi Sendromu:
Karışıklığın hakim olmasına izin vermek. Gücünü dış etkilere teslim etmek. Kadınlık süreçlerini reddetmek...Olumlama Cümlesi:
Şimdi zihnimin ve hayatımın sorumluluğunu üstleniyorum. ben güçlü ve dinamik bir kadınım. bedenimin her parçası kusursuz çalışıyor. Kendimi seviyorum.

Agız İltihapları
Suclama. Onama Cümlesi: Kendimi Sevgiyle besliyorum.

Ağrılı Adet Görme:
Kendine kızma. Kendi bedeninden ya da kadınlıktan nefret etme.
Olumlama Cümlesi:
Bedenimi seviyorum. Kendimi seviyorum. Tüm devrelerimi seviyorum. Her şey yolunda.
*
Alerjiler
Kime karşı alerjiniz var ? Kendi gücünü yadsıma. Olumlama Cümlesi:
Dünya güvenli ve dostça bir yer. Ben emin ellerdeyim. Hayatla barış halindeyim.
*
Alzheimer
Dünyayı olduğu gibi kabul etmeyi, onunla ilişki kurmayı reddetme. Umutsuzluk ve çaresizlik, acizlik. Öfke. Olumlama Cümlesi:
Hayatta deneyimleyebileceğim yeni ve daha iyi bir yol daima vardır. Geçmişi bağışlıyor ve geride bırakıyorum. Sevinç ve hazza doğru ilerliyorum.

Alkolizm
Anlamsızlık duygusu. yararsızlık, suçluluk, yetersizlik hissetme. kendini reddetme.
Olumlama Cümlesi: Ben şimdi' de (anı) yaşıyorum. Her an yenidir.

Anjin
Ihtıyaclarını talep edemeyecegini düsünme. Olumlama Cümlesi:
Ihtiyaclarımın karsılanmalı benim dogustan hak ettigim bir sey. Isteklerimi sevgiyle ve rahatca talep ediyorum.

Arpacık
Yaşama Öfkeli gözlerle bakma. Birisine kızgınlık duyma. Olumlama Cümlesi:
Herkesi ve her şeyi neşe ve sevgiyle görmeyi seçiyorum

Artrit (Eklemiltihabı)
Elestiri ve kızgınlık bu hastalıga yol açar. Olumlama Cümlesi:
Gecmisi sevgiyle bırakıyorum Onlarda bende artık özgürüz. Huzur içindeyim. Kendimi seviyor, onaylıyorum. Ben Sevgiyim.

Ayak Tırnağının Batması

İleri doğru yönelmeye, ilerlemeye hakkı olup olmadığı konusunda endişe ve suçluluk duyma. Olumlama Cümlesi:
Hayatta gideceğim yönü seçmek ve o yönde ilerlemek benim Tanrısal hakkımdır. Güvenlik içindeyim, özgürüm.

Bağımlılıklar
Kendinden kaçış. Korku. Kendini nasıl sevebileceğini bilememe. Olumlama Cümlesi:
Ne kadar harika olduğumu şimdi keşfediyorum. Kendimi sevmeyi ve kendimden zevk almayı seçiyorum.

Bellek Yitimi - Unutkanlık
Korku. Hayattan kaçış. Kendine sahip çıkmama. Olumlama Cümlesi:
Zeka ve cesarete sahibim, değerliyim. Yaşamak tehlikesiz bir şey.

Böbrek Taşları
Halledilmemiş, çözülmemiş öfke yumruları. Olumlama Cümlesi:
Tüm geçmiş sorunları kolaylıkla çözüyor ve ortadan kaldırıyorum.

Baş Dönmesi

Kararsız, dağınık düşünme. Dikkatle bakıp görmeyi reddetme. Olumlama Cümlesi:
Tam anlamıyla merkezdeyim ve huzur içindeyim. Yaşamak ve neşeli olmak iyi ve güvenli (tehlikesiz)

Boyun
Olaylara esnek ve sevecen yaklaşım boyundaki sıkıntıyı giderir.

Burun akması

Yardım isteme, icsel feryat, aglama. Olumlama Cümlesi:
Beni mutlu kılan, yollarla kendimi seviyor ve rahatlıyorum.

Candida
Kendini çok dağılmış hissetme. Bir hayli düş kırıklığı ve öfke. İlişkilerde çok şey talep etme ve karşındakine güvenmeme. Olumlama Cümlesi:
Olabileceğimin en iyisi olmak için kendime söz veriyorum ve hayatta en iyisine layığım. Kendimi ve diğerlerini seviyor, takdir ediyorum.

Depresyon

Sahip olma hakkına sahip olmadığını hissetmekten kaynaklanan kızgınlık. Umutsuzluk.
Olumlama Cümlesi:
Artık diğer insanların korkularının ve sınırlamalarının ötesine geçiyorum. Kendi hayatımı yaratıyorum.

Disk Kayması
Hayat tarfından hiç deseklenmediğini hissetmek (sanmak). Kararsızlık.
Olumlama Cümlesi:
Hayat tüm düşüncelerimi destekler; bu yüzden kendimi seviyor ve onaylıyorum. Her şey yolunda.

Dişeti Sorunları
Verdiği kararları sürdürememe. Kararsızlık. Olumlama Cümlesi:
Ben kararlı bir insanım. Verdiğim kararları sürdürüp tamamlıyor ve kendimi sevgiyle destekliyorum.

Diz rahatsızlıkları
Diz gurur, kibir ve egoyu temsil eder. Diz rahatsızlıklarının mental nedeni; inatçı ego ve gurur. Eğilmezlik, esnek olamama.Korku. Teslim olmama. Olumlama Cümlesi:
Ben esnek ve akıcıyım. Kolaylıkla eğiliyor ve akıyorum. Her şey yolunda.

Egzama
Soluk kesici kin. Zihinsel patlamalar. Olumlama Cümlesi:
Uyum ve barış, sevgi ve mutluluk beni kuşatıyor ve içimi kaplıyor. Emin ellerde güvenlik içindeyim.

Mültipl Skleroz

(Beyin ve Omurilik dokularının sertleşmesi)
Zihinsel katılık, katı yüreklilik, demir irade, eğilmezlik. Korku. Olumlama Cümlesi:
Sevecen, sevinçli düşünceler seçerek sevecen, mutlu bir dünya yaratıyorum. Emin ellerde ve özgürüm.

Felç
Korku. Dehşet. Bir durumdan ya da kişiden kaçış. Direnme. Olumlama Cümlesi:
Tüm hayatla birim. Her durum için tam anlamıyla yeterliyim.

Fıtık
Kopmuş, uyumu bozulmuş ilişkiler. Gerilme, zora gelme, sorumluluklar, yanlış yaratıcı ifade. Olumlama Cümlesi:
Zihnim hafif ve uyumlu. Kendimi seviyor ve onaylıyorum. Kendim olmakta özgürüm.
*
Fistül
Korku. Serbest bırakma, koyuverme sürecinde bir tıkanma. Olumlama Cümlesi:
Güvenlik içindeyim. Yaşam sürecine bütünüyle güveniyorum.
*
Gastrit
Süregelen belirsizlik. Kötü beklentiler. Kaygılanma. Olumlama Cümlesi:
Kendimi seviyor ve onaylıyorum. Emin ellerdeyim.
*
Gaz sancıları
Sıkı tutma. Korku. Sindirilmemiş fikirler. Olumlama Cümlesi:
Gevşiyor ve hayatın içimden rahatça akmasına izin veriyorum.
*
Guatr
Acı çektirildiği, cezalandırıldığı için nefret duyma. Kendini kurban olarak görme. Kendisini hayatta engellenmiş hissteme. Olumla Cümlesi:
Hayatımın hakimi, yöneticisi benim. Kendim olmakta özgürüm.
*
Hepatit
Değişikliğe direnme. Korku, öfke, nefret. karaciğer öfke ve gazabın yeridir.
Olumlama Cümlesi:
Zihnim arınmış ve özgür. Geçmişi bırakıyor ve yeniye doğru ilerliyorum. Her şey yolunda.
*
Hipoglisemi
(Kandaki normal şeker oranının azalması)
Hayatın sorumlulukları, yükleri yüzünden bunalma. "Hayatın ne anlamı var ?" tipi duygu ve düşüncelerin egemen oluşu. Olumlama Cümlesi:
Şimdi hayatımı aydınlık kolay ve neşe dolu kılmayı seçiyorum.
*
Hodking Hastalığı
( Lenf Bezi Kanseri)
Yeterince iyi olamama konusunda çok büyük bir korku ve kendini suçlama. insanın -kanın kendini besleyecek özü kalmayıncaya dek- çılgınca sürdürdüğü kendini kanıtlama yarışı içinde yaşam sevincini unutması.
Olumlama Cümlesi:
Kendim olmaktan çok mutluyum. Olduğum halimle yeterince iyiyim. Kendimi seviyor, beğeniyor ve onaylıyorum. Sevinç veriyor ve alıyorum.
*
İdrar Yolu İltihabı
Öfkeli duygular. Kızgın olma. Suçlama. Olumlama Cümlesi:
Hayatımda sadece sevindirici deneyimler yaratıyorum.
*
İnme
(Nüzul)
Vazgeçme. Direnme. Değişmektense ölmeyi yeğleme. Hayatı reddetme.
Olumlama Cümlesi:
Hayat değişimdir ve ben yeniye kolayca uyabilirim. Hayatı, geçmişi, şimdiyi ve geleceği kabul ediyorum.
*
İntihar
Hayatı sadece siyah-beyaz olarak görme. Başka bir çıkış yolu görmeyi reddetme.
Olumlama Cümlesi:
Ben olanaklar bütünlüğü içinde yaşıyorum. Her zaman başka bir yol vardır. Emin ellerdeyim.
*
Kanser
Derin bir biçimde incinme, yaralanma. Uzun, zamandır süren kızgınlık. İnsanı yavaş yavaş yiyip bitiren derin bir sır ya da üzntü. Nefretleri taşıma.
Olumlama Cümlesi:
Tüm geçmişi sevgiyle bağışlıyor ve serbest bırakıyorum. Dünyamı sevinçle doldurmayı seçiyorum. Kendimi seviyor ve onaylıyorum.
*
Kaşıntı
İnsanın kendi doğasına zıt düşen arzular duyması. Doyumsuzluk. Vicdan azabı. Kaçmak ya da kurtulmak için için kaşınma.
Olumlama Cümlesi:
Şimdi ve burada huzur içindeyim. Tüm ihtiyaç ve arzularımın yerine getirileceğini bilerek benim için hayırlı olanı kabul ediyorum.

Kemik (Osteoporoz)
Zihinsel baskılar ve gerginlik. Desteksiz kalma. Olumlama Cümlesi:
Hayati bütünüyle icime cekiyorum. Kendimi destekliyorum, gevsiyorum. Hayatın akisina güveniyorum.

Kolestrol
Mutluluk kanallarını tıkama
Olumlama Cümlesi: Hayatı seviyorum. Mutluluk kararlarım sonuna kadar açık

Menopoz
Yaslanma korkusu. Kendini iy ive hata hissetme.
Olumlama Cümlesi: Tüm yas dönemi degisiklikleri sirasında dengeli ve huzurluyum. Bedenimi seviyorum.

Sırt
Haytın destegini temsil eder. Duygusal destekten yoksunluk. Sevilmedigini temsil hissetme. Olumla Cümlesi: Kendimi seviyor, onaylıyorum. Hayat beni destekliyor.

Yüksek tansiyon
Uzun süren cözülmemis duygusal sorun.
Olumlama Cümlesi: Gecmisimi bırakıyorum. Huzur icindeyim.
alinti : Louise L. Hay' in " Tüm Hastalıkların Zihinsel Nedenleri " adlı kitabında

1 yorum:

  1. Çok faydalı bir bilgi, bioenerji ile sıkıntılarınızdan kurtulmak istiyorsanız, sayfama davetlisiniz, hemen tıklayın: Bioenerji Uzmanı

    YanıtlaSil